Menu Sluiten

SBB is 21st century ready

Skills kun je leren

21st century skills: je hoort het aan alle kanten voorbij komen. 21 vaardigheden die volgens het SLO (het nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling) essentieel zijn om bij te blijven in de 21e eeuw. Het gaat niet om direct meetbare hardskills maar om skills als zelfregulering, probleem oplossen, media wijsheid, of sociale & culturele vaardigheden. Skills die de fundering zijn voor ons verdere handelen. Toen SBB bij ons aanklopte om te vertellen dat ze een game wilden rondom de 21st century skills waren we meteen enthousiast. Het leek ons een leuke uitdaging samen met SBB op zoek te gaan naar in hands-on, creatieve en effectieve game rondom de 21st century skills.

“Het was een leerzame en interessante samenwerking met Yvonne Heemskerk en Daniël Seters van SBB. En senior en junior adviseur opleidingen. Daniël en Yvonne hadden zelf al nagedacht over een prikkelende game. Daardoor hadden we een vliegende start en hebben we co-creatie een toffe game ontwikkeld”

Charlie Duran – Director Helden Inc

 

Contact opnemen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De werkwijze van Helden Inc.

1. Het Issue

2. De Leercurve

3. De oplossing

1. Het Issue

SBB erkent en begeleid leerbedrijven door heel Nederland met het onderhouden van de kwalificatiestructuur van het MBO. Waarschijnlijk ben je al vaak een café, restaurant, fietszaak, of andere winkel binnen gelopen met hun logo op de deur. SBB heeft direct te maken met organisaties die jongeren klaarstomen voor de 21st century en wilden graag kijken hoe ready ze zelf zijn voor de 21e eeuw. Hoe Fit for the Future is SBB nou eigenlijk? Samen gingen we het avontuur aan om dit eens uit te gaan zoeken.

Escape room bedrijven

2. De Leercurve

Voor de 21st Century Skills game gingen we op zoek naar een luchtige maar ook confronterende game. In de game moesten maximaal 24 mensen per ronde leren over de 21 century skills. Vervolgens moesten ze reflecteren op hun 21st century readiness en zichzelf presenteren op een 21st century manier. Dit alles moest gebeuren in een verbluffende installatie waar de game omheen gebouwd was. Het doel van de game was om de SBB’ ers vooraf enthousiast krijgen over de game, vanuit dit enthousiasme te reflecteren op de 21st century skills en deze te koppelen aan hun eigen beroepspraktijk.

3. De Oplossing

We hebben samen met SBB een escape game ontwikkeld waarin de SBB’ers de strijd aangingen tegen de robots. In deze strijd was het noodzaak om hun 21st century skills te onthouden, begrijpen, toepassen, analyseren en evalueren. We hebben het spel zo ongericht dat zowel doeners als denkers, beschouwers en beslissers zich geroepen voelden om bij te dragen. Om ervoor te zorgen dat de spelers een mentale drempel over kwamen in het spel kregen ze allemaal een overall aan. Als afsluiting werd er door elk team een vlog gemaakt over hun ervaring.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.